Нахутът - ползи за здравето

Нахутът, по-известен у нас като леблебия, е едно от първите култивирани от човека растения. Представител на семейство Бобови, той се отглежда на места с топъл климат по целия свят, но е най-популярен в Мексико, Индия, Турция и Испания.
Ядките на нахута са отличен източник на протеини, витамин Е, манган,мед,фосфор,желязо, белтъчини и са особено подходящи за летните горещини, поради ниското съдържание на мазнини: в пъти по-малко от ядки като орехи, фъстъци и др.
Тези, които се стремят да отслабнат,като търсят богати на фибри храни могат да се насочат към нахута. В нахута тяхното съдържание е изненадващо високото – около 1/10 от масата им.
Нахутът е и изключително полезна ядка – количеството на антиоксиданти е буквално смайващо: флавоноидите кверцетин, кемпферол, мирицетин; киселините ферулова, хлорогенна, кафеена; витамин C, витамин Е и бетакаротен. Минералът манган, мощен антиоксидант за митохондриите, които произвеждат енергия в повечето клетки, е в такова количество, че една шепа от ядките осигуряват необходимата дневната доза за организма!
Фибрите и белтъчините са важни елементи в регулирането на кръвната захар. Тези две съставки осигуряват здравословното темпо, с което храната преминава през храносмилателната система и не и позволяват да се разгради твърде бързо или твърде бавно. 
Ако го включите във всекидневното си меню, ще редуцирате риска от сърдечно-съдови заболявания. Нахутът понижава нивата на „лошия” холестерол.
Дамите, които влизат в климактериума, ще оценят способността му да облекчава горещите вълни, които ги заливат, намалява риска от рак на гърдата. Нахутът е спряган и като ефективно оръжие срещу остеопорозата. 
Съдържанието на желязо в него е много високо. Затова за бременните жени и кърмачките е добре да се консумират редовно. Децата и юношите също имат повишена потребност от желязо. Затова, особено ако не обичат спанак, не е лоша идеят да ги подканите да опитат някоя нова гозба с нахут.
Ако искате да отслабнете, не прилагайте зверски диети, а хапвайте салата с нахут. Той ще ви даде енергия, а и високото съдържание на фибри в него, ще ви помогне да контролирате глада и да регулирате метаболизма си. 

Рецепта- пастет от нахут
Продукти:
  • сварен нахут;
  • сусамов тахан;
  • студено пресован зехтин;
  • прясно изцеден лимонов сок;
  • чесън;
  • вода.                                                                                                                                                         

  • Приготвяне: 
     Смелете всичко да получаване на каша.

    Поднасяне:

    Поднесете с радост и изяжте с благодарност.

0 коментара:

Публикуване на коментар

Да сме здрави е най-големия дар

Да сме здрави е най-големия дар

Щастието в живота на хората не е привилегия, а е въпрос на личен избор. Мнозина търсят щастието вън от тях и не го намират, а ако го намерят, то е мимолетно и не е цялостно. Това е така, защото щастието се намира вътре в нас, във връзката с нашата истинска същност. Заобикалящият ни свят е отражение на нашето вътрешно състояние. Каквото е вътре, такова е и отвън. Когато човек преоткрие щастието вътре в себе си, тогава той го излъчва с цялата си същност и така той го проектира в живота си. Да бъдеш в хармония със себе си и със заобикалящата те среда е най-голямото щастие, което човек може да изживее тук на земята, но за да го постигне, е нужно да го заслужи със своите вяра, мисли и дела. Освободете се от всички рамки и ограничения и си позволете да погледнете на живота от високо. Това ще ви помогне да преоткриете щастието вътре в себе си.







Followers